Підписатися на RSS

/Files/images/oformlennya/20-21 н.р..jpg

Нормативно-правові документи щодо організованого початку нового 2020/2021 навчального року

Лист Міністерства освіти і науки України від 11 серпня 2020 р. № 1/9-430 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році»

Лист Міністерства освіти і науки України від 05 серпня 2020 р. № 1/9-420 “Щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році”

Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників

Постанова МОЗ № №42 від 30.07.2020р.“Тимчасові рекомендації щодо організації та протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)”

Лист Міністерства освіти і науки України від 30 липня 2020 р. № 1/9-411 “Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році”

Лист Міністерства освіти і науки України №1/9-406 від 29.07.2020 р. “Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах адаптивного карантину”

Лист Міністерства освіти і науки України №1/9-394 від 22.07.2020 “Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році”

Лист Міністерства освіти і науки України №1/9-385 від 20.07.2020 “Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”

Указ Президента України №31/2020 “Про оголошення 2020/2021 навчального року Роком математичної освіти в Україні”

Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти)

Лист ІМЗО від 27.07.2020 № 22.1/10-1495 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2020/2021 н. р.”

Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021»

Положення про сертифікацію педагогічних працівників (зі змінами від 24.12.2019 р.)

Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти

Сценарії Першого уроку 2020/2021 навчальному році


Рекомендації МОН щодо старту

2020/2021 навчального року

Як створити безпечні умови в школі й підготувати навчальний рік до можливих змін епідемічної ситуації - рекомендації МОН щодо старту 2020/2021 навчального року

З 1 вересня у школах необхідно дотримуватись соціального дистанціювання і правил гігієни, педагогам варто спілкуватись із батьками переважно дистанційно, а учням із захворюваннями дихальної та імунної систем рекомендовано вчитись дистанційно або на екстернаті. Відповідні рекомендації для початку навчального року оприлюднено на сайті МОН сьогодні, 5 серпня 2020 року.

Відповідно до рекомендацій МОЗ і ВООЗ, під час освітнього процесу в закладах необхідно дотримуватись принципів соціального дистанціювання і правил гігієни, використовувати засоби індивідуального захисту та уникати масових скупчень.

До старту навчального року засновникам закладів рекомендовано забезпечити школи дезінфікуючими та миючими засобами, засобами індивідуального захисту. Директори закладів мають обладнати у школах місця для обробки рук та збору використаних масок і рукавичок, а також створити умови для соціального дистанціювання та уникнення скупчень.

Щоб створити умови для дистанціювання, зокрема рекомендовано:

· відкрити декілька входів до будівлі,

· збільшити відстань між партами,

· використовувати розмітку на підлозі для організованого руху коридорами,

· виокремити зони переміщення для різних вікових категорій учнів,

· використовувати великі приміщення – зокрема актові зали, рекреації, коридори, адаптовані для потреб навчання,

· за сприятливих погодних умов проводити заняття на відкритому повітрі,

· встановити гнучкий графік початку занять для різних категорій учнів.

Для мінімізації пересування учнів у приміщеннях закладу МОН рекомендує закріпити за класами окремі навчальні кабінети. Під час уроків учителям варто обирати види діяльності, які мінімізують безпосередній фізичний контакт між учнями, зокрема зменшуючи кількість комунікаційних вправ, як-то проведення ранкового кола.

МОН рекомендує закладам запровадити гнучку структуру навчального року – передбачити можливість змінювати терміни канікул, початку і завершення семестрів з урахуванням епідеміологічної ситуації.

Крім того, на початку нового навчального року слід з’ясувати рівень опанування навчального матеріалу, який учні вивчали дистанційно наприкінці навчального року 2019/2020, і визначити необхідність повторно вивчати цей матеріал.Спілкування педагогів із батьками слід здійснювати переважно дистанційно за допомогою доступних засобів зв’язку.

Робота груп продовженого дня та позашкілля має так само бути організована з урахуванням тимчасових рекомендацій Головного державного санітарного лікаря щодо протиепідемічних заходів у закладах освіти.

МОН також рекомендує запропонувати батькам учнів із хронічними легеневими хворобами, розладами імунної системи, захворюванням на цукровий діабет тощо продовжити навчання за більш безпечними для них формами – як-то на екстернаті або дистанційно.

Нагадаємо, загальнонаціональний карантин, встановлений через пандемію COVID-19, продовжено до 31 серпня 2020 року. В регіонах встановлюється один з чотирьох рівнів епідемічної небезпеки – ”зелений”, “жовтий”, “помаранчевий” або “червоний”. При “червоному” рівні відвідування закладів освіти здобувачами заборонено, отже освітній процес відбувається дистанційно.

Рішення щодо особливостей організації освітнього процесу в закладах освіти в умовах “зеленого”, “жовтого” та “помаранчевого” рівнів небезпеки приймає педагогічна рада закладу з урахуванням тимчасових рекомендацій Головного державного санітарного лікаря щодо протиепідемічних заходів у закладах освіти.


Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2020/2021 навчальному році

Міністерство освіти і науки видало методичні рекомендації викладання предметів у школах в новому навчальному році.

Вони є влисті №1/9-430 від 11 серпня, опублікованому на сайті МОН.

“Автономія вчителя має бути забезпечена академічною свободою, включно зі свободою викладання, свободою від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільним вибором форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі, розробленням та впровадженням авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання.

Вчитель має право на вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників“, – наголошують у рекомендаціях.

Так, у документі містятьсярекомендації щодо:

· розроблення освітньої програми школи;

· календарно-тематичного та поурочного планування;

· оцінювання;

· організації навчання під час епідемії;

· дистанційного навчання: вибір платформи для проведення уроків, зворотний зв’язок з учнями, асинхронне навчання, особливості оцінювання тощо;

· окремо щодо організації навчання в початковій школі (зокрема, у 3 класі НУШ) за різними освітніми галузями;

· навчально-методичного забезпечення освітнього процесу учнів 3 класу “Нової української школи”;

· окремо щодо базової та повної загальної середньої освіти;

· особливості вивчення мов і літератур корінних народів, національних меншин;

· ведення шкільної документації;

· щодо громадянської освіти та інструментів демократичного розвитку школи тощо.

Лист МОН від 22.07.2020 № 1/9-394 “Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році”
Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 660